Tilaus- ja toimitusehdot


Tervetuloa Cimla Interior sisustusverkkokauppaan!


Rekisteröityminen

Tuotteiden tilaaminen Suomeen ei vaadi rekisteröitymistä, vaan voit tuotteiden valinnan jälkeen siirtyä suoraan maksamaan ostoksesi. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, näin tilaustesi tiedot säilyvät verkkokaupassa.


Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat esitetty tuote-kuvausten yhteydessä ja ne sisältävät ALVn 24 %. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Pidätämme oikeuden tuotteiden- ja toimituskulujen hintojen muutoksiin.


Tuotteet

Suurin osa tuotteistamme ovat uustuotantoa. Meillä on myös "By Cimla" ja "Toinen Mahdollisuus" tuotteita. 

By Cimla

By Cimla on meidän oma tuotesarjamme, josta löytyy erilaisia itsevalmistamiamme sisustustuotteita.

Toinen Mahdollisuus:

Tuotteet, joilla on ”Toinen Mahdollisuus”-etiketti, ovat kierrätettyjä. Kaikki myynnissä olevat käytetyt tuotteet ovat ehjät, siistit ja käyttökelpoiset. Näillä tuotteilla on usein käytön jälkiä ja myydään sellaisenaan, eli siinä kunnossa kuin ovat. Jokaisen käytetyn tuotteen kunto on kerrottu ko. tuotteen tuotetiedossa. Tutustu huolellisesti tuotteen kuntoerittelyyn ennen tilaamista.


Maksutavat

Tilausta maksetaan turvallisesti käyttämällä Klarnan tarjoamia maksunvälityspalveluita.


Käytössä olevat maksutavat:


Toimitukset

Toimitamme tilauksia koko Suomeen.

Kun olet tehnyt tilauksen, sähköpostiisi tulee vahvistus että tilauksesi on vastaanotettu. Tämän vahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Mikäli et ole saanut tätä viestiä, tarkistathan sähköpostisi roskapostikansion. Mikäli et löydä viestiä sieltäkään, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: info(a)cimlainterior.fi.


Toimitusaika

Kaikki tuotteet verkkokaupassa löytyvät heti varastosta, joten toimitukset ovat nopeita. Jos poikkeustapauksessa joku tilattu tuote ei löydy varastostamme, olemme sinuun yhteydessä.

Pakettisi lähtee matkaan mahdollisimman pian, yleensä jo seuraavana arkipäivänä tilauksesta. Toimitusaika katsotaan alkavan siitä päivästä, kun tilaus on jätetty kuljetukseen.


Toimitusajat riippuvat valitusta toimitustavasta seuraavasti:

  • Posti: 1-3 arkipäivää
  • Kirje: 1-4 arkipäivää
  • Matkahuolto: 1-3 arkipäivää
  • DB Schenker: 1-5 arkipäivää


Toimitustavat

Voit valita käytössä olevista toimitustavoista itsellesi sopivimman vaihtoehdon:

  • Pakettitoimitus noutopisteeseen (Posti, Matkahuolto tai DB Schenker)
  • Pakettitoimitus kotiovelle (Posti tai Matkahuolto)
  • Kirjetoimitus: Voimme lähettää pienemmät tuotteet myös kirjeenä. Kirjevaihtoehto näkyy kassalla vain niiden tuotteiden kohdalla, jotka pystymme toimittamaan kirjekuoressa. Kirjetoimituksina lähetettävät tuotteet ovat myös erikseen mainittu ko. tuotteen tuotetiedoissa.
  • Nouto toimistostamme: Nouto tapahtuu toimistostamme Helsingin Siltamäestä. Noudon ajankohdasta sovitaan tilauksen jälkeen. Yleensä nouto tapahtuu arkisin klo 17-21, nouto saattaa myös onnistua viikonloppuisin. Valitse kassalla toimitustavaksi ”Nouto toimistostamme” ja ehdota sähköpostissasi noutoajankohtaa. Voit valita haluatko ostaa paperikassin (0,30 €) tai haluatko noutaa tuotteet ilman paperikassin ostoa.


Kun lähetys on noudettavissa toimipisteestä, saat saapumisilmoituksen. Tuotteet ovat tämän jälkeen noudettavissa saapumisilmoituksen ohjeiden mukaisesti.


Toimituskulut

Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Pakkaamme lähetettävät tuotteet ensisijaisesti uusikäyttämällä meille saapuneita pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja. Käytämme tarpeen mukaan vanhoja sanomalehtiä pakkausmateriaalina ja vältämme täten muovin käyttöä mahdollisimman paljon.

Postikulut riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.


Toimituskulut Suomeen, joihin sisältyvät pakkauskulut, määräytyvät seuraavasti:

  • DB Schenker - noutopistepaketti 6,90 €
  • Posti - noutopistepaketti 7,50 €
  • Posti - kotijakelu 15 €
  • Matkahuolto - noutopistepaketti 8 €
  • Matkahuolto - kotijakelu 15 €
  • Kirje 3,20 €
  • Nouto toimistostamme (+paperikassi) 0,30 €
  • Nouto toimistostamme 0,00 €


Yli 100 euron tilaukset toimituskuluitta (nouto toimipisteestä).


Tilausvahvistus

Kun tilauksesi on valmis, sinulle lähetetään sähköpostitse tilausvahvistus.


Lähetyksen seuranta

Paketin matkaa voit seurata sähköpostiisi tulevan lähetystunnuksen avulla. Lähetystunnus löytyy tilausvahvistuksesta. Lähetystunnuksen avulla kannattaa seurata paketin kulkua erityisesti jos tilauksesta on kulunut viikko ja et ole vielä saanut toimitusta. 

Kirjetoimitukset eivät sisällä lähetystunnusta, joten niiden kulkua ei voi seurata Postin seurannassa. 


Palautus- ja peruutusoikeus

Kaikilla tuotteilla on kuluttajalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus.

Jos haluat vaihtaa tai palauttaa tilauksesi tai osan siitä, ota ensin yhteys asiakaspalveluumme peruutusilmoituksella. Peruutusilmoituksessa ilmoitat minkä tai mitkä tuotteet haluat palauttaa ja se tulee tehdä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitus vastaanotetaan mieluiten sähköpostitse osoitteeseen: info(a)cimlainterior.fi. Tämän jälkeen lähetämme sinulle tarkemmat palautusohjeet. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, tee uusi tilaus cimlainterior.fi – sivustolta. Mikäli peruutusilmoitusta ei tehdä, emme voi hyväksyä tilauksen palauttamista.

Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Toivomme että tuote ja sen pakkaus on käyttämätön ja samassa kunnossa, kuin ne olivat vastaanotettuasi ne. Alkuperäispakkaus ja tuote on suojattava kuljetuksen ajaksi huolellisesti ja asianmukaisesti siten, että siihen ei tule vaurioita lähetyksen aikana.

Palautusten toimituskulut maksaa asiakas itse. Mikäli peruutat koko tilauksen maksat palautuksen toimituskulut, mutta et tilaushetken toimituskuluja. Palautuksen toimituskulut ovat samat kuin tilaushetken toimituskulut.

Palautus tulee aina tehdä pakettipisteeseen, vaikka olet tilannut pakettisi kotiinkuljetuksella. Palauttaessasi kotiinkuljetustuotteen veloitamme palautuksesta syntyneet toimituskulut, eikä toimitettua kotiinkuljetusmaksua palauteta (koska tämä on tarjoamastamme edullisemmasta vakiotoimitustavasta poikkeava toimitustapa).

Emme vastaanota postiennakolla palautettuja tuotteita! Emmekä vastaanota palautuksia, joiden peruutus-/palautusaika on mennyt umpeen.


Maksun palauttaminen

Lähetämme sähköpostin, kun palautuksesi on vastaanotettu ja käsitelty. Mikäli hyväksymme palautuksen Klarna palauttaa sinulle summan palautetuista tuotteista, lukuun ottamatta palautuksesta aiheutuvia toimituskuluja. (Palautuksen toimituskulut ovat samat kuin tilaushetken toimituskulut).

Jos olet valinnut maksutavaksi Klarnan lasku/tili, vähennämme palauttamasi tuotteen/tuotteiden summan Klarnan laskulta/tililtä. Jos olet maksanut verkkopankkimaksulla tai luottokortilla palautus palautetaan käytetylle tilille tai kortille.

Jos tuote on maksettu lahjakortilla, asiakas saa uuden lahjakortin, joka on palautetun tuotteen arvoinen. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.


Huom! Jos olet käyttänyt ilmaisen kuljetuksen, joka koskee vain yli 100 euron summan tilauksia ja palautat osan tuotteista (jonka jälkeen tilauksen summa ei ylitä 100 €), vähennämme, toimitushetken toimituskulut sekä palautuksesta aiheutuneet toimituskulut palautussummasta. Mikäli palautetun tuotteen hinta on alempi kuin toimitus- ja palautuskulut lähetämme asiakkaalle laskun erotuksesta. Toimituskulut riippuvat valitsemastasi toimitustavastasi ja ovat lueteltuja kohdassa ”Toimituskulut”. Palautuksen toimituskulut ovat samat kuin toimituskulut.


Lunastamattomat paketit ja lähetykset

Paketin noutamatta jättäminen ei täytä palautusehtoja, eikä sen takia ole palautus.

Paketin/ tilauksen lunastamatta jättäminen ei ole Kuluttajansuojalain mukainen tuotteiden palautus, vaan se on sopimusrikkomus ostajan puolelta. Tällaisessa tapauksessa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta heille aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28§).

Noutamatta jätetystä lähetyksestä veloitamme asiakkaalta automaattisesti 15,00 € rahti- ja käsittelykuluja.


Rikkoutuneet tai vialliset tuotteet

Kun vastaanotat paketin, tarkista sen kunto ja mahdolliset vauriot välittömästi. Jos paketti on vahingoittunut lähetyksessä, tee tilausta noudettaessa vahinkoilmoitus välittömästi Postiin, Matkahuoltoon tai DB Schenkeriin.

Jos tuote on rikkoutunut tai muuten viallinen, teethän tuotteesta virheilmoituksen mieluiten sähköpostitse: info(a)cimlainterior.fi. Toivomme että liität mukaan kuvia rikkoutuneesta tai viallisesta tuotteesta. Samalla pyydämme sinua ilmoittamaan, palautatko tuotteen ja haluat rahat takaisin vai, toivotko että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle.

Reklamaatiotapauksissa sinun ei tarvitse maksaa palautuskuluja. Noudata palautusohjetta, jota saat meiltä sähköpostitse virheilmoituksen jättämisen jälkeen.

Saat hyvityksen Klarnan kautta.

Jos mieluummin haluat hyvityksen lahjakorttina Sisustusliike Cimla Interior:iin, niin saat lahjakortin, jonka arvo on 110% palautuksen arvosta, eli lisäämme palautuksesi arvoon 10%. Lahjakorttia voit käyttää seuraavan tilauksesi yhteydessä. Kerrothan palautuksesi yhteydessä mikäli haluat arvon mieluummin lahjakorttina.


Huom!

Pidätämme oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.


Vielä tiedoksi EU-direktiivin vaatimuksesta:

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)


-----


Jos haluat lisätietoja tuotteista tai sinulla on muuta kysyttävää, voit olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen: info(a)cimlainterior.fi

Toivon että viihdyt Cimla Interior sisustusverkkokaupassamme!


Ystävällisin terveisin,

Camilla